NA PÁR SLOV S RONYM

06.06.2022

Základna českých hokejistů v Arizoně se opět rozrostla. Kojotům se 31. května upsal Ronald Knot. 27letý pravoruký obránce se domluvil na jednoleté dvoucestné smlouvě. Podle serveru capfriendly.com si v případě působení v A týmu přijde na 750 000 USD, naopak v AHL by pobíral mzdu 150 000 USD. Vybojuje si rodák z hlavního města místo v NHL? Rozhodne se během léta.

V sezoně 2021/2022 působil Ronald Knot, odchovanec pražské Slavie, v KHL. V dresu Nižněkamsku si tento 193 centimetrů vysoký a 94 kilo vážící pořízek připsal v základní části 17 bodů (4+13) ve 49 zápasech. V únoru si zahrál na olympiádě.

Rony, kdy ses poprvé dozvěděl o zájmu Arizony? Kontaktoval tě i samotný GM Coyotes Bill Armstrong nebo trenéři Coyotes?
Vše se začalo odehrávat až po skončení sezony. Byl jsem v kontaktu se skautem pro Evropu, zbytek jednání vedla moje agentura.

Jak dlouho námluvy probíhaly?
První kontakt proběhl někdy na přelomu března a dubna. Pak jsem jen čekal na to, jestli o mě Arizona bude mít opravdový zájem a předloží mi nabídku. Jednání samotná moc dlouhá nebyla, natahovalo se to spíš kvůli platné smlouvě v Rusku.

Měl jsi i jiné nabídky?
Ano, pár jsem jich měl. Z Evropy. Nicméně kvůli kontraktu v Rusku jsem jednání nemohl posunout někam dál. Pro Arizonu rozhodla vidina NHL.

Dostal jsi už od vedení Coyotes nějaké instrukce/program? Třeba tréninkový/výživový plán na léto, na co se v přípravě zaměřit, co je fajn si po příletu do Ameriky hned zařídit atd.
Popravdě? Zatím ne. Celé je to ještě hodně čerstvé. Na podobné telefonáty dosud nebyl čas. Určitě se k tomu ale brzy dostaneme.

Kdy se poprvé chystáš do Arizony? Zúčastníš se nějakého kempu před tím hlavním před startem sezony NHL?
Jak už jsem řekl, moc informací zatím nemám. Vše budu brzy zjišťovat.

Už sis hledal o organizaci nějaká bližší fakta? Třeba skrz Vejmelku, Kořenáře, Jeníka... Kubu Koreise. :)
Něco jsem si na internetu už našel. V kontaktu s kluky z týmu ale ještě nejsem.


Koukal jsi na soupisku Coyotes a Tucsonu Roadrunners (farma v AHL), jaká tě čeká konkurence? Je nějaký hráč, na kterého jsi hodně zvědavý? Znáš i někoho více, osobně?
Na soupisky jsem koukal, konkurence bude veliká. Do kempů ale pojedu sebevědomý, něco už jsem odehrál a věřím, že budu mít co předvést. Na severoamerický hokej se těším, mám k němu určitý zdravý respekt.

Co říkáš na arénu Coyotes, kde klub bude operovat několik příštích sezon? :) Hrát na univerzitním stadionu asi nebude žádná pecka. Kapacita haly je dokonce nižší než ta v Tucsonu.
Vím, že Arizona problémy s arénou prochází. To ale není nic, nad čím bych si zoufal. Z Evropy jsem zvyklý hrát v takto "velkých" halách. Těším se na celou organizaci Coyotes a stadion mi tu radost nezkazí.

Na druhou stranu, pokud se probojuješ do A týmu, což ti samozřejmě všichni přejeme, při tripech to bude jiné kafe - Vegas, Toronto, newyorská Madison Square Garden... Máš vysněnou halu NHL, kde by sis chtěl zahrát?
Vysněnou nemám, ale chtěl bych si zahrát ve všech. To by znamenalo, že jsem podstatnou část sezony odehrál v týmu NHL. Líbí se mi moderní arény, řeknu tedy Rogers Place v Edmontonu.

Byl už jsi někdy předtím v Americe? Nebo tě čeká premiéra?
Nikdy jsem tam nebyl. Moc se na to já i moje rodina těšíme.

Co se ti vybaví jako první, když se řekne Arizona?
Teplo! :)

Komu jsi v dětství v NHL fandil?
Jeden klub jsem neměl. Ale vždycky jsem fandil týmům, které hrály hodně nahoře. Detroit, Colorado apod.

Díky Rony, ať se ti v zámoří daří!



DOTAZNÍK NA ZÁVĚR

Nejhezčí hokejový zážitek: olympijské hry (2022)

Nejhorší hokejový zážitek: sestup (v roce 2015 se Slavií)

Oblíbené číslo na dresu: 3

Oblíbené jídlo/pití: voda, sushi, dobrý steak nebo těstoviny

Oblíbená hudba: taneční

Oblíbený film/seriál: Narcos, Láska nebeská, Pelíšky

Záliby: podcasty, kolo, knihy

Nešvar: nepovím :)

Ideální dovolená: s rodinou v teple u moře

Přezdívka: Rony


zdroj obrázku (Ronald Knot): coyotes.nhl.com 

© 2019 Hokejový blog. Autor Josef Hlaváč.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky