NOVÁ ETAPA

13.08.2019

Arizona má nového (majoritního) vlastníka. V pondělí 29. července se jím definitivně stal Alex Meruelo, syn kubánských imigrantů a jediný Hispánec mezi současnými majiteli klubů NHL. K oficiálnímu představení nového šéfa AZ došlo ve čtvrtek 1. srpnaZ konkrétního hlediska Meruelo koupil od dosavadního bosse Barrowaye 95 % akcií (Andrew si ponechává minoritní, 5% podíl).

Co tohle všechno pro kojoty znamená? Máme se na co těšit? Tisková konference měla v každém případě věru pozitivní nádech.

"Byl to (vlastnit tým NHL) můj sen od šesti nebo osmi let. Věděl jsem, že to bude obtížné si takový sen splnit, někdy mě dokonce přepadaly myšlenky, že nereálné, ale nikdy jsem to nemínil vzdát," hlásí nový nejvyšší muž pouštních psů Alex Meruelo, jenž vyrůstal v newyorském Brooklynu a svoji podnikatelskou dráhu započal už v roce 1986 jako mladý junák tím, že otevřel řetězec pizzerií v Los Angeles. "Dnes můžu říct, že jsem hrdým majitelem Arizona Coyotes a vůbec prvním majitelem hispánského původu, což dělá celou tuhle záležitost ještě speciálnější."

Pro doplnění: Rada guvernérů NHL schválila prodej Yotes už v červenci, v procesu převodu vlastnických práv však následně muselo být učiněno několik kroků (v překladu: nějaký čas zabralo papírování). Pro úplnost: K první schůzce, kde se projednával prodej Coyotes, došlo na jaře v Los Angeles. Místo setkání? Restaurace Dal Rae v Pico Rivera. Kdo byl u stolu? Ahron Cohen, Andrew Barroway a Alex Meruelo. Co se podávalo? Večeře.

Zpět ke čtvrteční odpolední tiskovce. V útrobách Gila River Areny, které se vedle Alexe Meruela zúčastnil i Ahron Cohen (prezident a výkonný ředitel Coyotes) a John Chayka (prezident hokejových operací a generální manažer AZ), se rozléval smích, radost, uvolněná nálada. Vládla naprostá pohodička. Tu navíc umocnil Meruelův vášnivý tón v hlase, jímž vyjadřoval své nádherné pocity. Jinak řečeno, do fanoušků a vůbec všech zainteresovaných s klubem Desert Dogs Alex napumpoval solidní dávku optimismu, respektive naděje na lepší zítřky.

"Krátkodobým cílem je play off," má jasno 55letý miliardář Alex Meruelo, do jehož podnikatelského portfolia (na trzích v Los Angeles a Las Vegas) patří kasina, televizní a rozhlasové stanice, restaurace nebo nemovitosti. "Tím dlouhodobým je vyhrát několik Stanley Cupů, ale... Začněme s jedním. Jeden je fajn. Pojďme vyhrát Pohár a od toho se odrazíme... Udělám vše, co bude v mých silách, abych zajistil finanční zdroje a podporu, které povedou k triumfu v play off," kreslí si smělé plány byznysmen.

"Hokej je sport, ale také obchod, že ano? Mám spoustu zkušeností s růstem podniků, dělám to 40 let a zažil jsem hodně úspěchů. Mám skvělou rodinu, spolupracuji s dobrými lidmi. Díky nim jsem tam, kde jsem. Věřím tomu, že když se tady obklopím správným týmem lidí v čele s Ahronem a Johnem, jež dosud odváděli výbornou práci a myslím si, že jde o vítěznou kombinaci/mix lidí, můžeme tu společně vytvořit životaschopný podnik, na který bude jednou celá Arizona velmi hrdá."

Meruelova vášnivá prezentace nebrala konce, mluvil spatra. Po každé jeho další větě jste víc a víc cítili, že nemluví "do větru", že to s úspěchem klubu na jihozápadě Spojených států myslí fakt vážně. "Věřím, že si musím zasloužit důvěru a loajalitu místních fanoušků. To je moje práce. Pokud se mi to povede, jsem si jistý, že budou chodit na zápasy ve větším počtu, budou nás sledovat a podporovat," tuší Alex a dodal: "Jsem odhodlaný tady (v Arizoně) zůstat (tým nepřestěhovat). Udělám vše, co mi mé srdce a tvrdá práce dovolí, abych se ujistil, že to bude možné. Nepřestanu, dokud do Valley nepřinesu Stanley Cup. To je můj cíl, můj závazek, můžu říct i slib. Jsme 'kojotí národ', chceme vítězit. Já vyhrávat stoprocentně chci."

A (nejen) Cohen si před novináři pěkně ulevil: "Je super vědět, že jsme nyní v pozici, kdy se můžeme opravdu posunout kupředu a být úspěšní. Jsem vděčný a hrdý zároveň, jak to celé dopadlo. Mohu s klidným svědomím říct, že tato organizace je na správné cestě."

Až se mi srdce rozbušilo... :)

Alex Meruelo každopádně nezapomněl během svého pasování do role většinového mecenáše poslat kompliment i k samotnému městu, vlídnému počasí, místním laskavým lidem, ale... vyjádřil se také k otázce nepříjemnějšího rázu. Ano. Stadion. Jak to s ním dopadne? Jo, tohle bude tvrdý oříšek ("překvapivě"): "Je to složitá situace. Jak víte, klub tady (v Glendale) ztratil docela dost peněz. Je to těžké... Naše základna fanoušků je přitom spíše v údolí (ve Valley). I moc sponzorů se sem nehrne. Je tu prostě mnoho výzev, kterým musím čelit. Ale jsem odhodlaný zajistit, aby vše fungovalo - ať už tady (v Glendale) nebo někde v údolí."

Poznámka na závěr: Andrew Barroway byl většinovým majitelem kojotů od roku 2014 a jejich jediným vlastníkem od roku 2017.

zdroj obrázku: Norm Hall

© 2019 Hokejový blog. Autor Josef Hlaváč.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky