KOJOTI V KARANTÉNĚ

26.04.2020

NHL má pauzu, tuze dlouhá karanténa je v plném proudu. Jak ji hráči Arizony prožívají? Oficiální web kojotů hráče postupně zpovídá, díky čemuž můžeme částečně nahlédnout do jejich soukromí. Takže... Co dělají o volných týdnech Jason Demers, Barrett Hayton, Lawson Crouse, Jordan Oesterle, Christian Fischer, Michael Grabner, Alex Goligoski a Derek Stepan?

Jason Demers

Snaží se pořád něco dělat, hodně čte (od jednoho z koučů Coyotes například dostal knížku Guns, Germs, and Steel), každý den trénuje, učí se nové skills a chytla ho pěší turistika. Často také telefonuje, ať už s rodinou nebo jinými lidmi, a samozřejmě mapuje současnou situaci ve světě, třeba jaký dopad bude mít koronavirus na ekonomiku. "Arizona je podle mě jedním z těch lepších a bezpečnějších míst v USA. Jsme o všem velmi dobře informováni," říká Jason.

31letý obránce sleduje i různé seriály. Teď má rozkoukaný Veep, v překladu Viceprezident(ka). Předtím se díval na Tiger King (Pána tygrů). Čas "zabíjí" i hraním na konzoli, zhruba 20 - 30 minut za den. Když byl mladší, často pařil FIFU, nyní má doma Nintendo Switch, kde mimo jiné zkouší Rocket League.

A mimochodem - ve Scottsdale u něho (a jeho přítelkyně Jillian) bydlí během pauzy Barrett Hayton. "Je dobré mít parťáka na trénink, snažíme se udržet ve formě," hlásí Jason. 
Pro info: Koordinátoři síly a kondice Coyotes J.P. Major a Curt Truhe pravidelně posílají hráčům Desert Dogs tréninkové plány. Některým playerům domů přivezli i činky a jiné vybavení pro cvičení.

Jason s Barrettem také často vaří, třeba lososa nebo žebra. "Hodně toho ode mě v kuchyni odkoukal. Nejprve uměl jen pečené kuře, to by dělal pořád, ale nyní už toho zvládá mnohem víc," prozradil Demers.

Barrett Hayton

Jak už bylo řečeno, 19letý kanadský útočník tráví pauzu ve Scottsdale doma u Jasona Demerse. Vstává brzy a hned jde trénovat, třeba s tenisovým míčkem. V tomto ohledu si nemůže vynachválit práci a přístup (pochopitelně na dálku) výše zmíněných koučů Majora s Truhem. Také dost čte a ano, často vaří.

V televizi pak Hayts kouká spíše na filmy než seriály. V poslední době viděl Good Will Hunting (Dobrý Will Hunting), Inception (Počátek), Catch Me If You Can (Chyť mě, když to dokážeš) nebo Meet Joe Black (Seznamte se, Joe Black). Z knih ho zaujala tvorba Malcolma Gladwella (Outliers, The Tipping Point). A videohry?

"Abych byl upřímný, moc nehraji. Jednou za čas si akorát dám se spoluhráči či kámoši klasiku jako Call of Duty nebo Fortnite. Spíš než samotné hry mě ale na tomhle baví ten sociální aspekt, že jsme spolu a je sranda."

Lawson Crouse

Crouser je během karantény spolu se svou přítelkyní Claire (podniká v klenotnictví) a jejich psem Butterem v Southern Ontariu v Kanadě, kde se narodil (konkrétně v Mount Brydges). "Tahle situace (pandemie koronaviru) je jedna velká neznámá. Je opravdu těžké popsat, čím vším procházíme, navíc ani nevíme, kdy tohle všechno skončí a jaké to bude mít následky."

"Snažím se prostě zabavit jak jen to jde, být neustále zaneprázdněný. Je zapotřebí zůstat psychicky dobře naladěn," ví 22letý forvard. Lawson samozřejmě udržuje i fyzičku, každý den běhá.

"Když jsem byl mladší, nenáviděl jsem to (běh), otec mě do toho musel nutit. Nyní už k tomu přistupuji jinak, mám to rád. Je to způsob, jak resetovat své tělo a mysl. Jakmile podstoupíte náročný běh, není lepší pocit, když si pak uvědomíte, že jste pro své tělo udělali něco dobrého."

Lawson také často griluje, ze seriálů ho pak zaujaly Ozark a Money Heist (Papírový dům; PS: na tento seriál se nyní dívám i já a rozhodně doporučuju, je to pecka) a stihl už zhlédnout celou filmovou sérii Harryho Pottera (každý den si se svou přítelkyní pustil jeden díl). Paří i hry, třeba Fortnite (hlavně s Jordanem Oesterlem). Na druhou stranu není velkým fanouškem knížek, o pauze žádnou nepřečetl.

Jordan Oesterle

Karanténu tráví se svou snoubenkou Ashley ve Scottsdale. Ta je zároveň jeho tréninkovou parťačkou. Hodně vaří, griluje, jí, je venku, plave, trénuje s vlastní vahou, běhá, chodí na túry, venčí psa a občas zapaří na konzoli se spoluhráči. Věnuje se i svým rodičům. "Hrajeme deskové a karetní hry, vaříme spolu nebo chodíme na túry."

Během jediného dne také stihl zkouknout všechny díly seriálu Tiger King (Pán tygrů), podíval se na druhou sérii All American (Fotbalový talent) a teď se chystá na třetí sérii Ozarka. A podobně jako Crouse nyní nečte žádnou knížku, ale, jak dodal, asi i díky dostatku času, "tohle možná brzy přehodnotím".

Z videoher pak má tento 27letý zadák rád Fortnite. "To hraji s některými spoluhráči, hlavně s Lawsonem Crousem a Vinniem Hinostrozou. Čím dál víc kluků ale přechází na Call of Duty."

Christian Fischer

23letý křídelník prožívá karanténu ve společné domácnosti s Claytonem Kellerem. Jak? Posedáváním, vařením (jak říká sám Fish: "Za vaření si uděluji dvě michelinské hvězdy"), sledováním seriálů, hraním her a, samozřejmě, udržováním se v kondici, tedy cvičením - spolu s Kellsem (třeba běháním do schodů).

A co četba? "No, to zrovna není můj šálek kávy. Jsem spíš maniak do televize, filmů a videoher. Knihy ale doma mám, takže na ně možná nakonec dojde. Před mnoha lety jsem dostal knížku The Glass Castle, takže ta by šla na řadu jako první."

Na konzoli hraje především Call of Duty.

Co se týká seriálů, dodíval se teď na Netflixu na Tiger King (Pána tygrů). "Je to jeden z nejpodivnějších seriálů, který jsem kdy viděl. Vlastně ani nevím, jestli vám ho mám doporučit, ale byla to sranda." Začal sledovat i Lost (Ztraceni). "Nikdy jsem to neviděl. Každý mi o tom seriálu básní, celý život mi ho někdo předhazuje... Tak jsem se do toho konečně pustil. Už mám za sebou šest nebo sedm dílů."

S přítelkyní se pokouší zabavit i skládáním puzzle, hraním kvízů a deskových her jako Sorry! nebo Monopoly.

Michael Grabner

Čas tráví ve Scottsdale se svou ženou Heather a dvěma dětmi. Podmínky pro trénink má přitom ideální. Loni si totiž doma zřídil posilovnu. "Myslím, že do ničeho lepšího jsem snad své peníze investovat nemohl, a to obzvlášť poté, když si člověk uvědomí, co se nyní ve světě děje. Můžu dělat skoro všechno co na stadionu, teda až na to bruslení."

Grabs také rád plave, polehává u bazénu, hraje si na dvoře s dětmi, paří na Xboxu, občas si zajde zahrát golf a... nečte. Najdeme ho i v kuchyni, nedávno třeba pekl losí maso.

V televizi pak začal koukat na Designated Survivor (Prezident v pořadí) a - stejně jako většina jeho spoluhráčů - na Tiger King (Pána tygrů). Zaujal ho i seriál Homeland (Ve jménu vlasti).

Z videoher má tento 32letý rakouský útočník v repertoáru Call of Duty (aktuálně Warzone) a Fortnite.

Alex Goligoski

34letý Goose pobývá během karantény s manželkou Amandou a dvěma dětmi ve Valley. Cvičí sám (třeba na šlapacím kole) nebo s celou rodinou. Hodně také vaří. "Já a moje žena jsme "big cooking people". Naposledy jsme zkoušeli indickou a řeckou kuchyni. Děti vždycky posadíme k televizi, kde je zabaví například Curious George (Zvědavý George), a my kuchtíme. Je to "our time". Jíme všechno možné - těstoviny, čisté proteiny, zeleninu, sacharidů už ale méně."

Odpoledne dělává něco kolem domu, na dvoře si hraje s dětmi. Koupil si i horské kolo a po okolí jezdí s kondičními trenéry Coyotes J.P. Majorem a Curtem Truhem, kteří jsou zapálenými fanoušky cyklistiky.

Ze seriálů mu (samozřejmě) nemohl uniknout Tiger King (Pán tygrů), kouká i na HBO na Succession (Boj o moc). Z knížek má rozečtený bestseller od Marka Mansona - The Subtle Art of Not Giving a F*ck (v češtině Důmyslné umění, jak mít všechno u prdele).

Oproti ostatním hráčům Arizony nehraje na konzoli. "Ne, už ne. Když jsem byl mladší, tak jsem hrál hodně, hlavně Call of Duty: Modern Warfare 2, zhruba pět let. Tímhle jsem si vždycky krátil čas po tréninku. V té době však se mnou ještě nebyla Amanda (nynější manželka)..."

Derek Stepan

Step tráví karanténu doma ve Scottsdale se svou ženou Stephanie a dvěma dětmi. Je "tátou na plný úvazek" - s dětmi podniká především spoustu outdoorových aktivit na příjezdové cestě k domu a na dvoře, užívají si bazén a grilují. "Milujeme tu vůni rozžhaveného uhlí a čerstvě upečeného masa, třeba kuřete nebo hamburgeru. Grilujeme každou druhou noc," říká 29letý centr.

Cvičí hlavně během poobědové pauzy, kdy děti spí. Tréninky střídá. Jednou jde na šlapací kolo, pak maká s činkami (ty mu klub přivezl z týmové tělocvičny Coyotes; ne každý má totiž domácí posilovnu jako Grabs), trénuje s vlastní vahou a další dny zase dělá něco jiného - tak, aby to měl pestré.

V televizi kouká na filmy a seriály. Třeba na Vikings (Vikingy) na History Channel a na... ano... Tiger King (Pána tygrů). "Je to ta nejšílenější věc, kterou jsem kdy viděl." Má také spoustu knih, ale... ke čtení se zatím nedostal. "Vítězí telka." A podobně jako Goose neholduje videohrám. "Už ne. Tím se bavilo moje mladší já. Za nějaký ten čas spíš s manželkou začneme hrát deskové a karetní hry, než že bych se vrátil ke konzoli."

zdroj: coyotes.nhl.com
zdroj obrázků: Twitter a Facebook Arizona Coyotes

© 2019 Hokejový blog. Autor Josef Hlaváč.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky